Monday, October 11, 2010

Disebalik tarikh 10/10/10

Mesti semua orang cakap tarikh 10/10/10 merupakan tarikh yang sangat cantik kn....memang betul pn.tapi entah kenapa aku benci sangat dengan tarikh tu.Yela ada kisah disebalik tarikh tu....kalau korang semua nak tau la 10/10 adalah birthday ex-bf aku dan pada tarikh 10/10/10 juga kenduri kawin ex-bf aku.tapi cikit pun aku tak kisah die nak kawin pn,dah jodoh die dah sampai pun kan,biar kan je la die tu.lagi pn aku memang dah lama lupakan die pun dari hidup aku.

Tapi kan entah kenapa aku masih rasa sakit hati lagi dengan die.Yela...die dah tipu aku selama aku berkawan dengan die.Bile aku tanya die ada ape-ape ke dengan perempuan tu....die cakap tak ade ape-ape la,cuma kawan je pun.Tup-tup pas 2 bulan aku putus dengan die tak de angin dengan ribut tiba-tiba je die dah kawin dengan perempuan tu.Tak ke menipu aku selama ne....HUH.

Ada 1 mesej tu aku tak leh lupakan ape yang die dah cakap kat aku....ne la kata-kata die yang paling aku benci sangat :
- Kalau boleh orang tak nak la kite benci membenci antara satu sama lain
- Kalau boleh orang tak nak la kite bermusuh musuhan nanti.
- Lagi pun kite boleh berkawan apa lagi.

Kalau benar la apa yang die cakap kan ni kat aku....cikit pun aku tak percaya dengan kata-kata ne.Kalau korang nak tau kebenaran kata-kata ne nape bile masa bulan puasa die tak de pun nak cakap selamat berpuasa kalau benar die nak berkawan dengan aku lagi.Nape bile masa hari raya die tak de pun nk cakap selamat hari raya ke....dan masa die kawin pun tak de pn die nak bagi tahu aku die nak kawin dah ke.Aku dapat tau die nak kawin pn melalui facebook kawan die je,apa tah lagi nk jemput aku ke kenduri kawin die...mesti die lagi tak berani nak jemput aku punye.Semua kata-kata die memang tak leh nak pakai dan dipercayai langsung.Tak penah seumur hidup aku bencikan orang sampai macam ne sekali....kalau boleh aku tak nak la bencikan sesiapan pun.Lagi pun tak elok kite benci membenci sesama manusia.Aku akan cuba melupakan perasaan benci terhadap si dia.Lagi pun aku bukan jenis yang macam ne.....insyallah aku akan perbaiki ape sahaja kelemahan pada diri aku.Wasalam.

No comments:

Post a Comment

Followers