Thursday, December 22, 2011

Ohhh gastrik menyakitkan.........

Kenapa sejak akhir2 ne aku selalu jer diserang sakit gastrik yang sgt menyakitkan dibahagian pinggang....mungkin perut dah masuk angin teruk kot.Aku sendiri pun tak tau nape sakit gastrik ne melarat sampai ke malam plak tu....terpaksa tahan je la sakit nye.Memang ade makan ubat yg doktor bagi....ape lg kena mkn la ubat yg doktor bg tu walaupun aku benci sgt nak mkn ubat,ade ubat angin...ubat sakit perut dgn ubat acid blocker.Rasenye ubat acid blocker tu tuk cuci perut kite dan buang segala acid yg ade dlm bdn kite...lepas mkn ubat tu mmg akan membuang la.Hari ne pun perut aku tak bape sedap sgt la...asyik buang angin melalui kentut jer....hahaha,tapi tak pe la aku duk sorg2 jer pun dlm bilik ne.Lagi pun aku ne mmg tak tahan sgt dgn sejuk...tambahan bile hujan jer mesti mlm2 kena pakai baju lengan pnjg dan berselimut.Kalau hujan dan terlampai sejuk juga mesti perut aku akn angin....dah mcm baby plak perut masuk angin kalo sejuk2,hihihi.Nak wat cam ne dh dr dulu lagi aku mmg mcm ne tak tahan dgn sejuk.Memang aku dah serik kena gastrik masa kat tempat keje baru2 ne....sampai aku menangis la disebabkan tak tahan sgt perut dah sakit teruk...nak berjalan pun rase sakit jer.Dah minum susu pun tak berkesan gak masa tu....ape lagi last sekali aku ajak staff kat tempat keje suh bawa aku g klinik gak la.Dah la perut aku kena ketuk dgn doktor...mmg dgr kuat bunyi perut dh masuk angin teruk.Bile dh dpt ubat aku pun balik kat tempat keje pas dah tapau nasi dulu.Aku pun mkn la nasi dulu sblm nak mkn ubat....pas dh selesai mkn ubat aku pun rehat la jap kat pantry.Bile dh ramai org kat pantry aku pun baring dan rehat kat dlm kete...nak ilangkan sakit perut tu la.Tapi malangnye perut aku bertambah sakit dgn teruk sekali.....ingat kan nak balik rumah terus je la tapi ape kan daya aku tak larat dan x mampu nk drive sndiri balik.Risau plak kalo aku drive balik dlm keadaan sakit teruk ne kalo ape2 jadi kang susah plak kan.Staff kat tempat keje tngok aku dah teruk sgt sakit tu suh aku berehat kat store supaya leh baring2 kat citu...aku pun baring la,pastu tertonggeng gak la nk ilangkan sakit perut yg mmg sakit tak terkata la.Akhirnya aku pun tertido kat store tu sambil melepas kan angin yg ade dlm bdn aku.....lega rasenya dh terkeluar segala angin yg ade.Sampai ke petang gak aku tertido.....lega cikit perut aku tapi pas tu aku ke toilet plak nak membuang segala acid yg dh terkumpul sehari tu.....HEHEHEHE.Sejak dari hari tu aku mmg dah serik kalo kena gastrik.....mmmg sakit teruk tak terkata la.So...pas ne pagi2 aku kena mkn dulu sblm pegi keje,lunch time pun tak leh lewat2 dh....mlm pun tak leh mkn lewat sgt.Sejak dr hari tu aku kena jaga kesihatan dgn baik ok.

No comments:

Post a Comment

Followers